2010. május 25., kedd

Isteni tojásos nokedli tupperesen

Bár nem szoktam más tollával ékeskedni, ezt a Stahl receptet úgy gondolom mégis közzé kell tennem. Kicsit aggódtam, hogy a páromnak hogy ízlik majd, de amint megkóstolta, az volt az első mondata, hogy ezt tedd fel a blogodra mindenképpen!
Talán nem jutna eszébe senkinek tojásos nokedli receptet keresni a neten, mert mindenki a klasszikus recept szerint készíti, így viszont lehet hogy többen szívesen kipróbálják majd. Az elkészítéséhez tupperes dolgokat használtam (maxi-mix, nokedli szaggató), amelyek a képen is láthatóak. Bár sokan csodálkoznak, hogy a galuska tésztába nem kell tojás, higyjék el nekem, ez a recept mégis fantasztikus, érdemes kipróbálni.

Hozzávalók:
25 dkg liszt
2 zúzott fokhagyma
1 dl tej
víz



A hozzávalókat összekeverjük, majd annyi vizet adunk hozzá, amennyit a tészta felvesz; se túl lágy, se túl kemény ne legyen!
Nagyon ajánlom mindenkinek a tupperes nokedli szaggatót! A benne lévő mélyedés miatt nagyon könnyű kiszaggatni a galuskát és mivel műanyag és formatervezett az elmosása is nagyon egyszerű ellentétben a régi, fémes nokedliszaggatómmal.
Beleöntjük a nokedlit egy teflonos edénybe felforrósítjuk. Közben 4 tojást kb 1 dl tejszínnel és sóval összekeverek (nagyon jó erre a tupperes mix-fix) Ráöntöm a nokedlire és kevergetem, addig, amíg még lágy. Ne legyen túl száraz rajta a tojás! Ecetes fejes salátával vagy tejfölös uborkasalátával ajánlom!

Nincsenek megjegyzések: