2010. május 13., csütörtök

Sonkás-gombás-pórés lepény

Kitaláltam, hogy csinálok egy gombás lepényt, így elkezdtem recepteket keresni a neten. Találtam egyet, kipróbáltam, de én ehhez még hozzátettem a gombát. A tésztája a kenyér és a pizza közé tehető. Szerintem nagyon finom!

Hozzávalók: A tésztához: 30 dkg liszt, ½ csomag friss élesztő, só, 3 kanál olaj, 1,5 dl tej vagy víz;
A töltelékhez: 1 póréhagyma, 1 üveges gomba (vagy friss champion kb 20 dkg), 15 dkg sonka, esetleg bacon, kevés olaj, só, bors, ételízesítő; A tetejére: 2 dl tejföl, 3-4 tojás, 10 dkg reszelt sajt.

A langyos tejben felfuttatjuk az élesztőt kis sóval és cukorral. Majd hozzáadjuk a lisztet, sót, bedagasztjuk (én kenyérsütőbe szoktam csinálni) és kelni hagyjuk (tupperes kelesztőtálban kb 20 perc elég). Közben karikákra vágjuk a póréhagymát és kevés olajon megpároljuk a gombával. Ha puha hozzáadjuk a sonkát, esetleg lehet bacont is. Megszórhatjuk kis ételízesítővel, borssal.
Egy üveg pitesütő formát vajazunk és lisztezünk. A tésztát egy nem lisztezett deszkán kinyújtjuk majd a formába tesszük és egy villával megszurkáljuk, hogy egyenletesen keljen. Öszekeverjük a tejfölt, reszelt sajtot és a tojásokat.
A tésztára tesszük a póréhagymás-gombás keveréket. Ráöntjük a tejfölös masszát, és 180 fokra előmelegített sütőbe tesszük. Kb. 35 percig sütjük.

Nincsenek megjegyzések: