2010. április 27., kedd

Tejszínes-szedres túrótorta

Barátunk, Szabolcs 40. szülinapjára készítettem el ezt a tortát hétvégén, mivel nagyon szereti a túrós-gyümölcsös süteményeket. Nem nehéz elkészíteni, igazából a piskótasütés a leghosszabb része és szerintem nagyon különleges és finom.

Hozzávalók a piskótához (kerek tortaformába):
6 tojás
6 evőkanál cukor
6 evőkanál liszt
fél csomag sütőpor

A tojások fehérjét a cukorral kemény habbá verem, majd hozzácsurgatom egyenként a sárgát (ilyenkor én még robotgéppel szoktam). Ezután a sütőporral elkevert lisztet óvatosan fakanállal beleforgatom, hogy ne törődjön a hab, majd zsírozott, lisztezett tortaformába öntöm és kb 20 perc alatt 150 fokon megsütöm.

Hozzávalók a krémhez:
0,5 kg túró
2 dl tejszín
1 oetker zselatin fix
1 tejszínhabpor
1 dl tej
ízlés szerint porcukor (én kb 10 dkg-ot szoktam)
gyümölcs

A túrót a cukorral összekeverem. Felverem a tejszínt. Felverem a tejszínhabport a tejjel és a zselatin fix-szel (túrós, tejszínes sütikhez szoktam ezt használni és nagyon jól összeáll tőle).
A túróhoz hozzákeverem a tejszínt és a tejszínhabport.
A kész piskótát kiveszem a formából, majd azt elmosom és visszateszem bele a tortalapot.
Ezután rákenem a krémet és gyümölcsöt nyomkodok bele (szeder, eper, málna). A tetejét elsimítom.
Amikor kiveszem a hűtőből tálaláshoz nyomós tejszínhabból szoktam (ahogy a képen látszik) rá nyomni kis halmokat és közéje gyümölcsöt teszek.

Nincsenek megjegyzések: