2010. április 20., kedd

Pörkölt vadászné módra krokettel

Ezt a receptet évekkel ezelőtt találta anyu egy szakácskönyvben és azóta is csinálja nagy sikerrel. Közben én is eltanultam tőle és családom, valamint vendégeim körében szintén népszerű étel. Érdemes kipróbálni, mert a vörösbortól, szalonnától, gombától különleges pörköltet kapunk!

Hozzávalók:
60 dkg hús (lehet sertés vagy vad)
20 dkg gomba
pirospaprika
3 fej vöröshagyma
10 dkg füstölt szalonna
fűszerek (pörkölt kocka, gulyáskrém, pörkölt krém, bors, delikát)
2 dl vörösbor

A füstölt szalonnát kisütjük, majd kiszedjük és a zsírján megpirítjuk a hagymát. Lehúzzuk a tűzről és hozzákeverjük a pirospaprikát. Ezután hozzáadjuk a felkockázott húst, kicsit megforgatjuk a zsíron, hogy fehéredjen, azután felöntjük a borral és ha még kell, hogy legyen leve, akkor kis vízzel. Én az elején mindig óvatos vagyok a vízzel, nehogy sok legyen, inkább menet közben öntök hozzá ha kell. Majd fedő alatt puhára főzzük. (minimum másfél órát). Pörköltkockával, delikáttal, borssal, gulyáskrémmel ízesíthetjük. A delikátnál vigyázzunk, mert az elég sós nem biztos hogy kell még sózni!
Amikor félig puha a hús én akkor szoktam belerakni a gombát.
Ha kell, a vizet még pótolhatjuk, hogy legyen leve a körethez. Burgonyakrokettel tálaljuk. (én olyat szoktam venni a Lidl-ben, hogy sütőbe kell betenni 20 percre)

Nincsenek megjegyzések: